Saturday 28 May 2016

RM 2,000 Sebelum Subuh.

Ini adalah bagaimana cara yang saya lakukan…Post saya kali ini agak teknikal sedikit, namun begitu saya harap anda boleh dapat sedikit gambaran dan boleh applynya dalam bisnes anda untuk hasilkan RESULT yang sama, InsyaAllah.

 Apa yang perlu anda ada adalah…

 PERTAMA: Landing Page

Landing page atau squeeze page adalah sebuah website yang saya gunakan untuk CHANNEL kan trafik  bagi mengumpul senari prospek yang berminat tentang offer tersebut.  Tujuannya hanyalah untuk kumpul database. Ini draftnya…

KEDUA: Auto Responder

Dalam landing page anda, anda mestilah mempunyai autoresponder untuk menyimpan database prospek anda dan juga anda gunakan system tersebut untuk email sebarang offer anda.

KETIGA: Offer

Setiap kali landing page anda dikunjungi oleh pelawat / visitor, convertkan mereka kepada list anda dengan memberikan ebook percuma. Syaratnya mereka mestilah memasukkan nama dan email mereka dan sahkan pendaftaran mereka! Jangan pening…segala proses teknikal ini akan diuruskan oleh autoresponder anda. Kerja anda adalah dapatkan pelawat/ visitor atau kata lainnya trafik ke landing page anda.

Sebaik sahaja mereka mengesahkan email mereka, mereka akan dapat download link ebook percuma mereka di dalam email yang mereka telah masukkan tadi. Perhatikan di sini, anda dah ada database! Yelah dah mereka masukkan nama email mereka dengan rela hati J. Sistem autoresponder anda tadi yang akan simpan maklumat tersebut…anda tak perlu pening-pening.

Selepas itu anda BEBAS menghantar email ke database anda berkenaan sebarang offer yang berkaitan.  Offer di sini mungkin pada promosi bisnes anda atau affiliate produk lain.

Keseluruhan prosesnya adalah…

Saya hasilkan RM2,000 sebelum subuh hanya dengan automasi bisnes saya dengan menarik trafik dari Facebook ke Landing page saya dan menggunakan kelebihan yang terdapat dalam system autoresponder untuk automasikan promosi saya selama mungkin. Saya automasikan bisnes saya untuk menjadi mesin duit.

Selain itu, saya turut intergrate fungsi “share” di Facebook untuk viralkan landing page tersebut bagi mendapatkan lebih banyak trafik secara PERCUMA.

Saya dah kata dah…penerangan saya ni agak teknikal. Kalau nak tahu step by step lagi, boleh refer sini:  http://bit.ly/1nRXYTf

No comments:

Post a Comment